lauantai 23. maaliskuuta 2013

Ajatuksia hoitolaukusta

Kuinkas kävikään, juuri kun olin salaa haaveillut uudesta hoitolaukusta niin nykyinen laukkumme otti ja hajosi.

Saimme hoitolaukun vaunujen mukana ja olen uskollisesti käyttänyt sitä melkein puolitoista vuotta. Se ei ole mikään ihmeellinen, ei mikään silmää hivelevä ilmestys vaan aivan tavallinen hoitolaukku. Vaikka se onkin kompaktin kokoinen, niellyt sisäänsä kohtalaisen hyvin yhden lapsen tavarat, niin olen silti ensimmäisistä käyttökerroista alkaen kironnut sen epäkäytännöllisyyttä ja sopimattomuutta käyttötarkoitukseensa.

Tämän kuluneen puolentoista vuoden aikana olen oppinut kaipaamaan laukulta yhtä, erittäin tärkeää ominaisuutta. Nimittäin taskuja. Nykyisessä niitä ei ole sisäpuolella edes yhtä ainutta! Laukku on kuin pohjaton kuilu jossa vaipat, vaihtovaatteet, kosteuspyyhkeet, ynnä muut ovat reissanneet mukana sulassa sovussa. Tai sitten eivät. Olen kyllästynyt siihen että laukku on kokoajan sekaisin ja joka ainutta asiaa saa etsiä sen sijaan, että tietäisi tarkalleen mistä ne löydän. Kuvittele, että löytääksesi lusikan ja ruokalapun joudut tyhjentämään koko laukun. Tai että joka kerta kun kaivat vaipan ja vaihtoalustan niin laukku näyttää sisältä päin kun siellä olisi räjäytetty pommi. Näistä viisastuneena olen asettanut uudelle laukulle muutamia ehdottomia kriteerejä.


  • Edeltäjäänsä suurempi koko. Kahden lapsen tavarat tarvitsevat luonnollisesti enemmän tilaa kuin yhden.
  • Taskuja, taskuja, taskuja. Vielä kerran taskuja. Olisi katastrofaalista jos laukku kerran syö tuplasti enemmän tavaraa, että ne olisivat myös tuplasti enemmän hukassa!
  • Miellyttävä ulkonäkö. Mieheni pitää minua tässä asiassa turhamaisena. Mutta nyt kun saan itse valita minkä laukun haluan, niin miksei se voisi olla enemmän minun näköiseni? Tässä asiassa en aio antaa miehelleni juurikaan päätösvaltaa, koska se nyt vaan on tosiasia että 90% ajasta jonka laukku on käytössä, se kulkee minun mukanani.
Olen useamman päivän aktiivisesti selaillut laukku tarjontaa ja vaikuttaisi siltä että päätös on tehty :) Olen löytänyt muutamia todella hyviä ehdokkaita, mutta yksi niistä on alusta asti sytyttänyt enemmän kuin muut. En paljasta tässä vielä mitään ja uusi laukku lähtee tilaukseen todennäköisesti viimeistään kuun lopussa. Kirjoittelen laukusta lisää kun se kotiutuu!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti